قیمت پروفیل درب و پنجره

با افزایش شهرنشینی، نیاز به آهن‌آلات در حوزه ساخت و ساز روز به روز افزایش پیدا کرده است. ساخت نمای ساختمان و ایجاد فضا برای عبور نور کافی، همواره یکی از مسائلی است که معماران و طراحان به آن توجه زیادی می‌کنند؛ بنابراین اگر به نمای ساختمان‌های مسکونی و تجاری دقت کرده باشید، درب و پنجره‌های متفاوت، متنوع و زیبایی را می‌بینید که ممکن است با متریال متفاوتی ساخته شده باشند. درب و پنجره‌ها معمولاً با استفاده از پروفیل در و پنجره ساخته می‌شوند تا مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتری داشته باشند.
به دلیل تأثیر بسیار زیاد در کیفیت ساختمان و نمای آن، پروفیل جایگاه ویژه‌ای در صنعت دارد و به همین دلیل، تولیدکنندگان آن‌ها را در انواع مختلفی تولید می‌کنند تا مهندسان جهت طراحی نمای ساختمان با دست بازتری پیش بروند. پروفیل‌ها انواع مختلفی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به 2 نوع باز و بسته اشاره کرد. هر دو نوع پروفیل‌های باز و بسته، برای تولید پروفیل درب و پنجره کاربرد دارند.
انواع پروفیل درب و پنجره
انواع پروفیل‌ پنجره و درب عبارت‌اند از:
• پروفیل زهوار
• چهارچوب درب فرانسوی
• پروفیل upvc
• پروفیل درب دولبه
• ناودانی
• پروفیل سپری 507
• پروفیل درب و پنجره لنگه دری 508
• پروفیل چهارچوبی 509
جنس پروفیل درب و پنجره
پروفیل درب و پنجره با مشخصات شیمیایی متنوعی ساخته و به کار برده می‌شود. لیست مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه می‌بینید:
• انواع فولاد مثل فولاد کربنی و فولاد ضدزنگ
• پی‌وی‌سی و یو پی‌وی‌سی
• آلومینیوم
• کامپوزیت (ترکیب چند ماده)
• چوب
کاربردهای پروفیل پنجره و درب
به نوعی می‌توان گفت کاربرد اصلی این مقطع فولادی از نام آن مشخص است؛ اما برای ارتباط بیشتر و دقیق‌تر با کاربرد پروفیل درب و پنجره، به لیست زیر توجه کنید:
• ساخت قاب پنجره برای نگه‌داشتن شیشه یا ورق آهنی
• چهارچوب درب اتاق
• قاب درب‌های منازل
• قاب درب‌های یکدست شیشه‌ای
• ساخت نماهای تمام شیشه
• اتصال قاب به قاب
• ریل درب و پنجره
پروفیل‌های فولادی، بیشتر در داخل ساختمان کاربرد دارند و برای نما، معمولاً از پروفیل‌های پی‌وی‌سی و آلومینیوم استفاده می‌کنند که مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و شرایط مختلف آب و هوایی دارند.
نحوه تولید پروفیل درب و پنجره
پروفیل‌های درب و پنجره فولادی، با استفاده از ورق سیاه ساخته می‌شوند. به همین دلیل، قیمت آن‌ها وابسته به قیمت ورق سیاه است. برای ساخت آن‌ها، ابتدا ورق سیاه را در ابعاد دلخواه برش می‌زنند، سپس با استفاده از دستگاه رول فرمینگ و پرس، نوارهای ورق سیاه را به شکل موردنظر در آورده و پس از جوشکاری درز، در انتها پروفیل‌ها را برش می‌زنند. فرایند تولید پروفیل آلومینیومی نیز به همین منوال است، با این تفاوت که به جای ورق سیاه، از شیت آلومینیوم به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. پروفیل upvc نیز از طریق فرایند ذوب، اکستروژن و قالب‌زنی تولید می‌شوند.
فرقی نمی‌کند که جنس پروفیل درب و پنجره از فولاد باشد یا آلومینیوم یا پی‌وی‌سی، تمامی آن‌ها به صورت شاخه‌ای و در طول‌های مشخصی توسط تولیدکننده عرضه می‌شوند. فرایند برش، سوراخ‌کاری و تبدیل آن‌ها به درب و پنجره، معمولاً در کارگاه ساختمانی انجام می‌شود.
پروفیل درب و پنجره چقدر قیمت دارد؟
در میان پروفیل‌های ساخته شده از مواد مختلف، قیمت پروفیل درب و پنجره آلومینیومی در صدر قرار دارد و قیمت پروفیل یو پی‌وی‌سی و قیمت پروفیل فولادی، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
انتخاب پروفیل درب و پنجره باکیفیت، رابطه مستقیمی با افزایش سطح کیفیت ساختمان و نمای آن دارد؛ بنابراین هزینه تمام‌شده یک پروژه ساختمانی می‌تواند تحت تأثیر قیمت پروفیل قرار بگیرد و با نوسانات قیمت این مقطع فولادی، قیمت نهایی سازه نیز تغییر کند. با توجه به این موضوع شما به عنوان یک فرد فعال در این زمینه باید بدانید پروفیل درب و پنجره ای که خریداری کرده‌اید چه کیفیتی داشته، کدام کارخانه آن را تولید کرده، از چه نوع فولادی ساخته شده، وزن آن چقدر بوده و قیمت آن چگونه محاسبه گردیده است.

سبک مینیمال

اهمیت دکوراسیون منزل بر کسی پوشیده نیست. یک دکوراسیون شیک و جذاب می تواند یک خانه کاملاً معمولی را به مکانی بسیار دلپذیر برای زندگی تبدیل کند (و البته یک دکوراسیون شلخته، قدرت زشت کردن هر منزلی را دارد!). امروزه چیدمان منزل به حرفه ای تخصصی تبدیل شده و دیگر مانند گذشته نیست که هر شیء ای بدون آنکه هیچ قاعده و قانونی داشته باشد، در محلی بی ارتباط قرار بگیرد. بلکه طرح های دکوراسیون متعددی وجود دارند که نظم و زیبایی را همزمان به فضای داخلی خانه تزریق می کنند. دکوراسیون مینیمال یکی از همین سبک ها است.
در دکوراسیون مینیمال چینش وسایل با دقت صورت می گیرد و اشیاء به شکلی ساده و منظم در کنار هم قرار می گیرند. سبک مینیمال امروزه در خانه ها و مغازه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، اما اجرای دقیق آن به فوت و فن های خاصی نیاز دارد که طبیعتاً هر کسی از آنها مطلع نیست. در این مطلب شما را با زیر و بم سبک دکور مینیمال آشنا کرده و از ویژگی های آن صحبت می کنیم تا بتوانید خانه ی خود را به شیوه ای مینیمال طراحی کنید؛ با ما همراه باشید.
منظور از سبک مینیمال چیست؟
در ابتدا باید با تعریف مینیمال آشنا شوید و منظور از این سبک طراحی را کاملاً متوجه شوید. در یک توضیح کلی دکوراسیون مینیمال به معنای محدودیت استفاده از عناصر گوناگون و متعدد برای دستیابی به بیشترین مزیت ها و فواید است. طراحی مینیمال نام های دیگری نیز دارد، از جمله کمینه گرایی و ساده گرایی. نام هایی که ذهنیت طراحان مینیمالیسم را آشکار می کنند: اینکه هر شیء اضافی ای باید از محیط حذف شود تو سادگی به حداکثر رسیده و فضای باز در خانه مشاهده شود.
مینیمالیسیم که از اوایل قرن بیستم گسترش یافت، ایده مقابله با تجمل گرایی دارد. به همین خاطر است که در این سبک طراحی هر شیء تجملاتی از داخل دکوراسیون حذف شده و در هر چیز به حداقل ها بسنده می شود. طراحی مینیمال به نوعی رژیم در معماری است؛ زیرا همه چیز به صورت حداقلی به کار می رود. البته پیاده کردن این سادگی در طرح و استفاده اندک از وسایل سختی های خاص خود را دارد و نمی توان بدون آشنایی قبلی با مهمترین ویژگی های دکوراسیون مینیمال، اقدام به اجرای آن در هر ساختمانی کرد.
یک سبک دکور مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟
چینش وسایل در سبک مینیمال ساده است، اما بی قاعده نیست و حتماً باید ویژگی های خاصی در آن رعایت شود. در ادامه این مطلب به برخی از این قواعد اشاره می کنیم:
1- وسایل در سبک مینیمال ساده هستند.
در سبک مینیمال هر شیء ای در ظاهر ساده بود و هیچ طرح پیچیده ای ندارد. اساس مینیمالیسم بر سادگی است و سعی می شود که از وسایلی حداقلی استفاده شود که در عین زیبایی، فضای اندکی را اشغال کرده و طرح های غیر اغراق شده ای داشته باشند. یک خانه مینیمال بسیار کاربردی و بهینه است و دسترسی به همه وسایل آن و استفاده از آنها کاملاً آسان است. بخصوص وسایلی مثل پرده زبرا و مبلمان روشن و با طراحی ساده در القای محیط مینیمالیستی نقش مهمی ایفا می کند.
2- فضای باز در سبک دکور مینیمال اهمیت بسیار زیادی دارد.
امروزه آپارتمان ها معمولاً متراژ پایینی دارند و حداکثر استفاده از فضا بسیار مهم است. یکی از مهمترین ویژگی های مینیمالیسیم نیز دقیقاً همین نکته است: اینکه از فضایی که در اختیار است، به گونه ای استفاده شود که حس کوچک بودن به افراد منتقل نشود و فضا باز به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که انتخاب وسایل چندکاره (که لزوم استفاده از چند وسیله مختلف را برطرف کنند)، چینش منظم آنها و حذف اشیاء اضافی، منجر به باز شدن فضا می شوند.
3- از تم رنگی خنثی در ساختمان های مینیمال استفاده می شود.
از مهمترین ویژگی های دکوراسیون مینیمال، پالت رنگی خنثایی است که ساختمان ها دارند. بهترین رنگ ها برای دیوار منزل در طراحی مینیمال، رنگ هایی خنثی مثل سفید، خاکستری و شیری هستند که سادگی بسیاری دارند و فضا را بازتر نشان می دهند. بدین ترتیب حس شلوغی در فضای داخلی خانه به وجود نمی آید و به جای آن فضای پر آرامشی بر محیط حاکم می شود.
4- در طراحی مینیمال، نور طبیعی نقش مهمی دارد.
خانه های مینیمالیستی برای علاقه مندان به محیط زیست جذابیت بسیار زیادی دارند، زیرا از انرژی های تجدیدپذیر حداکثر استفاده را می کنند. پنجره های بزرگ و نورگیر (و حتی گاهی اوقات پانل های خورشیدی) بخشی جدایی ناپذیر از خانه های مینیمال هستند. نور طبیعی خورشید انرژی منفی محیط را دفع می کند، مصرف انرژی های فسیلی را کاهش می دهد و فضا را بازتر می کند. بی جهت نیست که اکثر خانه های مینیمال “غرق در نور” هستند.
5- ساختمان های مینیمال سقف و دیوارهای ساده ای دارند.
منظور از دیوار و سقف ساده این است که طراحی آنها بدون هیچگونه اغراق یا اضافه کاری ای انجام شده باشد. خطور دیوارهای مینیمال صاف و مسطح بوده و به سادگی هرچه تمام تر گچ کاری شده اند. از طرح های عجیب و غریب (و احتمالاً پر خرج) بر روی سقف و دیوار خبری نیست و تناژ رنگی روشن، آنها را به ساده ترین شکل ممکن درآورده است.
6- اشیاء تزئینی در دکوراسیون مینیمال به کار می روند.
تصور غلطی وجود دارد که استفاده از هر شیء زینتی ای را در سبک مینیمال مردود می داند. با این وجود اما اگر از این وسایل تزئینی در جای خود استفاده شود، اتفاقاً فضا زیباتر شده و مفهوم مینیمالیسم بهتر به بیننده منتقل می شود. تنها شرط استفاده از وسایل اضافی این است که فضا را شلوغ نکرده و باعث هماهنگی دکوراسیون و هر چه زیباتر شدن محیط شوند.
سبک مینیمالیست چه مزایایی دارد؟
همانطور که بالاتر اشاره کردیم، دکوراسیون و طراحی مینیمال در سراسر جهان بسیار پرطرفدار بوده و با گذر زمان نیز بر طرفداران آن افزوده شده است. جدای از زیبایی ظاهری، این استقبال چشمگیر از طرح های مینیمال دلایل متعددی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
1- نظافت سریع و آسان
در طراحی های مینیمال از حداقل وسایل استفاده می شود و فضای باز زیادی در درون منزل وجود دارد. از این رو تمیز کردن اشیاء خانه، دیوارها و سقف ها و کف ساختمان ساده تر بوده و دسترسی به هر چیزی برای نظافت راحت است.
2- کاهش استرس در محیط
نظم و کمینه گرایی شرط اصلی در طراحی مینیمال فضا است. هرچه خانه کمتر شلوغ باشد و وسایل به صورت منظم تری در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، آرامش بیشتری بر فضا حاکم می شود و استرس افراد کاهش پیدا می کند.
3- بهره مندی از محیطی شیک و کاربردی
دکوراسیون های مینیمال معمولا ًبه نحوی پیاده می شوند که زیبایی بصری و کاربردی بودن را به صورت همزمان داشته باشند. یک محیط مینیمال هم ظاهری جذاب دارد و هم استفاده منطقی ای از محیط کرده است؛ از هر چیزی به اندازه نیاز استفاده شده، هیچ گونه تجملاتی وجود ندارد و دسترسی به همه لوازم ساده است.
مزایای فوق البته همه مزایای دکوراسیون مینیمال نبوده و مواردی مثل حذف و استفاده نکردن از وسایل غیر ضروری، استفاده از وسایل دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه های مصرفی از جمله دیگر فواید بهره گیری از طراحی مینیمالیسیتی است.
طراحی منزل مینیمال
چند نکته در رابطه با دکوراسیون مینیمال ساختمان ها
1- چیدمان خانه های ژاپنی نمونه کاملی از طراحی دکوراسیون مینیمالیستی منزل است؛ سادگی در عین زیبایی!
2- تزئینات هنری ساده و خلوت (مانند یک قاب نقاشی خاص)، می توانند جلوه بیشتری به دکوراسیون منزل داده و حالت مینیمال آن را از یکنواختی درآورند.
3- اکثر وسایل در چیدمان مینیمال بنا به ضروت در جای خود قرار می گیرند. از این رو قبل از هر کاری از شر لوازم بی فایده خلاص شوید.
4- در طراحی‌ های مینیمال معمولاً زمین را خالی نگه می‌ دارند. از این رو توصیه می شود که فرش و گلیم به تعداد زیاد استفاده نکنید.
5- سطوح صاف و مسطح از اصول طراحی های مینیمال هستند. از این رو پیشنهاد می شود که برای تأثیر نور در خانه، به جای لوستر از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید.
6- نور خورشید نقشی مهمی در دکوراسیون مینیمال دارد. برای استفاده از این منبع طبیعی حتماً از پرده های نازک که نور را از خود عبور می دهند بهره بگیرید.

بهترین پروفیل upvc

یو پی وی سی(UPVC) چیست؟
پروفیل UPVC مخفف عبارت" Unplasticised Poly Vinyl Chloride "می باشد. این ماده اولین بار در سال 1912 برپایه سنگ نمک و نفت تشکیل شد. که طی روند شیمیایی و پس از عبور در چندین مرحله به پودری سفید رنگ تبدیل گردید که پی وی سی نام دارد. این ماده از مهمترین مواد ترموپلاستیک است که کاربردهای گسترده ای در زمینه های ساختمانی، صنعتی، کشاورزی و طرح های زیربنایی و شهرسازی دارد. این محصول در برابر رطوبت و سرما عایق بسیار خوبی است.
آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:
پروفیل upvc چیست؟
استاندارد پروفیل UPVC
تفاوت پروفیل PVC با UPVC چیست؟
وزن پروفیل UPVC
مزایای پروفیل UPVC
انواع پروفیل UPVCدرب و پنجره
نحوه تولید پروفیل upvc یو پی وی سی
مشخصات پروفیل UPVC بی کیفیت
برترین برند پروفیل پنجره دوجداره UPVC
پروفیل upvc چیست؟
پروفیل های UPVC در ساخت انواع پنجره دوجداره کاربرد وسیعی دارند. این پروفیل ها مناسبترین جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیر فلزی در صنعت ساخت و ساز می باشند. پروفیل یو پی وی سی مقاوم در برابر حرارت و الکتریسته، انعطاف‌پذیر، قابلیت تبدیل به سطوح صیقلی، عدم اشتعال، قابلیت تلفیق با مواد افزودنی، وزن سبک و ... را شامل می باشد.
استاندارد پروفیل UPVC
پروفیل یو پی وی سی از دهه 60 در اروپا تولید و در صنعت در و پنچره بکار گرفته شده است. این پروفیل دارای دو استاندارد اصلی می باشند:
- استاندارد انگلستان (BS EN 12608)
- استاندارد آلمان (RAL GZ 716-1)
در هر دوی این استانداردها پروفیل های نوع A یا کلاس یک دارای دیواره های اصلی با ضخامت بالاتر از 2.8 میلیمتر و دیواره های فرعی با ضخامت بالاتر از 2.5 میلیمتر در نظر گرفته میشوند و پروفیل های نوع B دارای دیواره های اصلی با ضخامت بالاتر از 2.5 و دیواره های فرعی با ضخامت بالاتر از 2 میلیمتر مطرح میشود. در صورتی که ضخامت دیواره های اصلی و فرعی بر اساس توافق سازنده تعیین شود ملاکی در این کلاس تعیین نشده و این نوع، کلاس C می باشد.
مباحثی که در استانداردها مورد بررسی قرار می گیرند:
آزمون مواد اولیه
ظاهر و شرایط ارسال
مقاومت پروفیل در برابر ضربه
وزن پروفیل
ابعاد و اندازه های پروفیل
آزمون های حرارتی پروفیل
تفاوت پروفیل PVC با UPVC چیست؟
پی وی سی (Poly vinyl chloride) از لحاظ فیزیکی بسیار سبک وزن، مقاوم و انعطاف‌پذیر است و خاصیت پلاستیکی دارد. پی وی سی برای ساخت و ساز محصولات ساختمانی اعم از لوله PVC و پروفیل در و پنجره مورد استفاده قرار میگیرد. PVC جایگزین مناسب برای لوله های آلومینیوم و مس است.
یو پی وی سی (Unplasticised Poly Vinyl Chloride) در واقع همان PVC غیر پلاستیکی بسیار سخت و مقاوم است که غالبا برای تولید محصولاتی که در فضای باز استفاده میشود مناسب است. یو پی وی سی به علت مقاومت بالایی که در برابر مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی دارد عمدتاً برای تولید انواع لوله و در و پنجره در جهان استفاده می شود.
در و پنجره دوجداره UPVC بهتر است یا PVC؟
پنجره ها اغلب در معرض نور خورشید و تغییرات دمایی قرار دارند. ایران کشوری آفتابی است و استفاده از سازه های مقاوم در برابر نور خورشید ارجحیت دارند. پنجره ها UPVC در برابر اشعه فرابنفش خورشید هرگز دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ نمیشود. البته لازم به ذکر است که پنجره هایی که در داخل بنا کار میشود در معرض نور مستقیم خورشید نیست و هنوز هم میتوان از PVC استفاده کرد.
وزن پروفیل UPVC
فرمول محاسبه وزن UPVC
1000 / عرض (cm) * طول (cm) * ضخامت (mm) *چگالی آهن (8) = وزن پروفیل UPVC
مزایای پروفیل UPVC
قابلیت شست و شو
استحکام بالا
مقاوم در برابر زنگ زدگی
مقاوم در برابر حرارت و ضد حریق
سهولت در نصب
عدم نیاز به رنگ کاری و سرویس مجدد
کاهش آلودگی صوتی و عایق صدا
تنوع در رنگ بندی محصولات
صرفه جویی در مصرف انرژی
انواع پروفیل UPVC درب و پنجره
پروفیل لنگه در : ابعاد این پروفیل بزرگ است و برای تولید لنگه در از آن استفاده میکنند.
پروفیل فریم : از این پروفیل برای ساخت کلاف پنجره استفاده میشود.
پروفیل میانی : از پروفیل میانی برای ستون پنجره و در برخی موارد برای فریم درهای بیرون بازشو استفاده میکنند.
پروفیل لنگه : از پروفیل لنگه برای بازشو پنجره استفاده میشود.
پروفیل لنگه کشویی: برای تولید ستون و لنگه پنجره های کشویی مورد استفاده قرار میگیرد.
پروفیل فریم کشویی : فریم کشویی برای تولید کلاف پنجره کشویی است.
پروفیل زهوار : وظیفه پروفیل زهوار نگه داشتن شیشه و پانل را دارد.
پروفیل پانل : پروفیل پانل یک صفحه با عرض 10 سانتی‌متر است که صفحات در هم قفل میشوند برای قسمت های پاخور مناسب است.
پروفیل اتصال قاب به قاب: هنگام اتصال چند پنجره به صورت صاف و پشت سرهم از پروفیل اتصال قاب به قاب استفاده میکنند.
نحوه تولید پروفیل upvc یو پی وی سی
پروفیل upvc در دو مرحله تولید میشود مرحله اول، میکس مواد و مرحله دوم اکسترود مواد است.
- میکس مواد در ساخت پروفیل یو پی وی سی
در این مرحله مواد اولیه پس از آماده‌سازی توسط میکسر مخلوط میشوند. پس از مخلوط کردن مواد میکس شده توسط لوله به مخازن انتقال داده میشود. مهم ترین نکته در هنگام میکس مواد، دمای میکسر است. مواد اولیه تولید پروفیل برای هم دما شدن با محیط و از بین بردن الکتریسته ساکن به مدت 16 الی 24 ساعت در مخازن باقی می مانند.
- اکستروژن مواد اولیه تولید پروفیل upvc
مواد اولیه بعد از میکس به صورت اتوماتیک به دستگاه اکسترودر منتقل میشود.مواد توسط چرخ دنده های حلزونی به سمت جلو حرکت میکنند، در طول این مسیر خمیری یکسان بدون خلل و فرج تولید میشود. خمیر با فشار ناشی از چرخ دنده ها از قالب پروفیل بسته شده در انتهای اکسترودر در درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد خارج میشود. هنگامی که پروفیل از اکستروژن خارج میشود به دلیل دمای بالای آن امکان تغییر ساختار پروفیل یو پی وی سی وجود دارد. بنابراین وارد مرحله خنک سازی کالیبراتور خشک میگردد. پس از تثبیت شکل اولیه آن پروفیل از حمام آب خنک عبور کرده و شکل نهایی آن ایجاد میگردد. سپس آب اضافی بر روی پروفیل توسط دمنده تعبیه شده بعد از واترتانک خشک شده و تاریخ،ساعت، برند و ... بر روی آن چاپ میشود و در نهایت بسته بندی و لیبل بر روی آن قرار داده میشود.
مشخصات پروفیل UPVC بی کیفیت
قسمت مهم، پروفیل یو پی وی سی پنجره های دوجداره است. دقت در تهیه این پروفیل امری ضروری است. در صورتی که محصول نامرغوبی تهیه و آن را نصب کردید مشکلاتی از قبیل شکستگی، تغییر رنگ، تغییر شکل و ... برای شما رخ میدهد.
تغییر رنگ محصول: از مشکلات متعدد پروفیل یو پی وی سی نامرغوب، تغییر رنگ آن است. که رنگ کاری مجدد بر روی پروفیل اصلاً استاندارد و معقولانه نیست.
محدودیت در تعویض یراق آلات: پس از نصب، تعویض یراق آلات به صورت محدود امکان‌پذیر است. چون محل پیچ برخی یراق آلات متفاوت است و از طرفی دیگر نصب یراق آلات توسط ماشین آلات و به کمک اتوماسیون صورت میگیرد.
تغییر شکل پروفیل UPVC: اگر در هنگام تولید این محصول از ورق گالوانیزه استفاده نشود محصول دچار مشکل تغییر فرم میشود. در این صورت محصول قابلیت ترمیم ندارد.
برترین برند پروفیل پنجره دوجداره UPVC
برای انتخاب بهترین پروفیل پنجره دو جداره باید ابتدا تحقیق در کیفیت مواد اولیه تشکیل دهنده، گواهینامه های معتبر تولید و میزان گارانتی کتبی آن ها بررسی کرد. برای اطمینان بیشتر هم باید تمام استاندارد فنی و کیفی در قرار داد بین فروشنده و مستری کتبی شود.

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نوع پنجره های دوجداره، پنجره دوجداره ریلی یا کشویی است که با توجه با نوع بازشوی آن و عدم اشغال فضا، بین طراحان و ساختمان سازان بسیار رایج شده است و شاید این سؤال نیز در ذهنتان ایجاد شده که پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟
معمولاً پنجره های دوجداره ریلی با دو سیستم یو پی وی سی و آلومینیوم در ایران رایج هستند.
ویژگی پنجره ریلی یا کشویی
پنجره های ریلی یا کشویی به صورت افقی بر روی ریل هایی در حرکت هستند. این نوع پنجره ها نسبت به پنجره های لولایی از درصد عایق صدا و انرژی کمتری برخوردار هستند.
انواع پنجره دوجداره کشویی
پنجره های ریلی به دو شکل تک ریل و دو ریل تولید می شوند. در پنجره های کشویی تک ریل عایق بندی نسبت به پنجره کشویی جفت ریل بیشتر است. در پنجره های کشویی جفت ریل بسته به انتخابتان می توانید حرکت در هر لنگه بازشو را داشته باشید، ولی این امکان در پنجره های کشویی تک ریل وجود ندارد. همچنین سطح مقطع فریم کشویی در سیستم تک ریل نسبت به جفت ریل بزرگ تر است.
تفاوت پنجره کشویی تک ریل و دو ریل
پنجره های تک ریل عایق بندی بهتری نسبت به پنجره کشویی دو ریل دارد.
در پنجره دو ریل هر دو لنگه قابلیت بازشو را دارند، ولی تک ریل فقط یک لنگه آن قابلیت بازشو دارد.
قیمت پنجره کشویی تک ریل بیشتر از دو ریل است.
عرض سطح مقطع پنجره های تک ریل بزرگ تر از دو ریل می باشد.
کاربرد پنجره ریلی یا کشویی
پنجره کشویی برای ورودی تراس به اتاق خواب ها، آشپزخانه و همچنین حمام مناسب است. در صورتی که برای آشپزخانه خود دنبال اشغال فضایی کمتر و کاربرد آسان تر هستید، این نوع پنجره بسیار مناسب است.
مزایای پنجره های ریلی
این پنجره به دلیل نوع ریلی بودن آن از محبوب ترین انواع پنجره ها می باشد.
سهولت در باز و بسته شدن در و پنجره
پنجره های ریلی یا کشویی مناسب مناطق با آب و هوای معتدل هستند که با باز کردن پنجره ها بتوانید از تهویه و آب و هوای طبیعی نیز استفاده کنید.
قابلیت استفاده در فصاهای کوچک و محدود و زیبایی ظاهری
عدم ایجاد مزاحمت هنگام استفاده از پرده
معایب پنجره های ریلی
این نوع پنجره ها نسبت به پنجره های تک حالته یا دو حالته از درصد عایق کمتری برخوردار هستند.
این نوع پنجره ها به دلیل آب بندی خاص خود در مناطق پر سروصدا و پر گرد و غبار توصیه نمی شوند.
نظافت و تمیز کردن این نوع از پنجره ها به دلیل قرار گرفتن ریل ها بر روی هم نسبت به پنجره های دیگر دشوارتر است.
انواع سیستم های پنجره کشویی یا ریلی
پنجره دوجداره کشویی یا ریلی با استفاده از دو متریال اصلی پروفیل ساخته می شود که هر کدام دارای مزایا و معایب خود می باشند که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
پنجره دوجداره ریلی با سیستم یو پی وی سی
یو پی وی سی یا پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک متریالی محبوب است که توانسته جای خود را در ساختمان ها باز کند.
پنجره های ریلی با سیستم یو پی وی سی دارای مزیت های فراوانی هستند که باعث شده این متریال بسیار پرطرفدار باشد.
پنجره دوجداره ریلی با سیستم آلومینیوم
پنجره دوجداره ریلی با سیستم آلومینیوم در عرض مقطع بزرگ تر میتواند به صورت نرمال و یا ترمال تولید شود.
این نوع پنجره ها مناسب برای ویلاها و باغ هایی هستند که دارای مناظر طبیعی زیبا می باشند و می خواهید از تهویه طبیعی و هوای آزاد بهره ببرید.
در پنجره های کشویی آلومینیوم شما می توانید از تنوع رنگ بالاتر در پروفیل و شیشه ها با ضخامت 6 یا 8 میل نیز استفاده نمایید.
عایق بندی پنجره دوجداره کشویی
درب و پنجره دو جداره کشویی نسبت به دیگر انواع پنجره های لولایی عایق بندی کمتری دارند.
اما استفاده از پنجره upvc کشویی، هم چنان عایق بندی بیشتری نسبت به پنجره های آلومینیومی، آهنی و چوبی دارد.
برای عایق بندی و آب بندی بهتر پنجره دوجداره کشویی، می توان از نوار های هوابندی مخصوص، درزگیر های مویی و نوارهای هواگیر استفاده کرد.
هم چنین لازم به ذکر است که کیفیت یراق آلات و پروفیل، نقش مستقیمی در میزان عایق بندی دارد.
نکته ی دیگر نیز نصب صحیح پنجره دوجداره است، که می تواند در عایق بندی پنجره کشویی تاثیرگذار باشد.
به طور کلی باید گفت که پنجره های دوجداره کشویی upvc در برابر گرما و سرما و صوت عایق هستند، اما اگر به دنبال عایق بندی صد درصدی هستید و یا در فضایی با گرد و خاک و آلودگی بالا زندگی می کنید، بهتر است به سراغ انواع دیگر پنجره های دوجداره بروید.
در پنجره های جفت ریل به علت قابلیت حرکت هر دو لنگه بازشو، عایق بندی در مقایسه با پنجره دوجداره تک ریل تا 50 درصد کاهش پیدا می کند. عرض سطح مقطع پنجره های تک ریل بزرگ تر از جفت ریل بوده و این موضوع عایق بندی پنجره دوجداره تک ریل را ساده تر می کند.
ابعاد استاندارد پنجره ریلی
در ابعاد استاندارد برای پنجره ریلی، عرض لنگه بازشو باید حداقل یک سوم ارتفاع آن باشد تا از افتادن لنگه و خارج شدن آن جلوگیری شود.
یراق آلات پنجره کشویی
پنجره دوجداره upvc کشویی، از پروفیلی با فریم کشویی ساخته شده است که در واقع یک ریل بوده، که لنگه روی بازشو آن قرار دارد و با استفاده از یراقی غلطکی، روی آن حرکت می کند.
این غلطک بین پروفیل فریم کشویی و پروفیل لنگه قرار گرفته است، که سبب می شود حرکت پروفیل لنگه به راحتی در ریل انجام شود و باز و بسته شدن پنجره صورت گیرد.
غلطک های گفته شده دارای اهمیت ویژه ای هستند زیرا تمامی وزن شیشه و لنگه بازشو را روی خود تحمل می کنند و بر روان بودن و حرکت کردن لنگه روی ریل تاثیر مستقیم دارند.
بنابراین باید در هنگام تهیه پنجره دوجداره کشویی و یراق آلات آن، به کیفیت این غلطک توجه ویژه ای داشت، و از خرید پنجره هایی با غلطک کشویی بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب کرد.
استفاده از غلطک و دیگر یراق آلات بی کیفیت و ارزان قیمت، با گذشت مدتی حتی کوتاه، کارایی پنجره دوجداره را مختل خواهد کرد و هزینه های بیشتری را متحمل خواهند کرد.
نظافت پنجره ریلی
در پنجره های ریلی ابعاد قاب های آن باید طوری طراحی شود که در حالت باز ناحیه ای از شیشه ها بین دو قاب گیر نکند، زیرا در این صورت پس از مدتی آن قسمت از شیشه کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهد.
قیمت پنجره دوجداره ریلی یا کشویی
قیمت پنجره ریلی بسته به نوع پروفیل آن متفاوت است و بر اساس بودجه، قابل خریداری در قیمت های مختلف است.
برند سازنده پروفیل، یراق آلات، کیفیت ساخت، ابعاد کار شده، رنگ و طرح و البته وزن پروفیل عواملی هستند که بر قیمت پنجره دوجداره کشویی تاثیر می گذارند و قیمت دقیق و نهایی، با توجه به این موارد تعیین می شود.
 
قیمت این نوع پنجره ها در مقایسه با پنجره های لولایی گران تر است. دلیل بالاتر بودن قیمت پنجره ریلی استفاده از پروفیل با سیستم کشویی می باشد.